Eerste Blauwe Kaart voor D2

Op 13 september heeft vv Haren D2 de eerste “Blauwe kaart” van het seizoen in ontvangst mogen nemen, uitgereikt door HSC D3.

Wat is de “Blauwe kaart”.
De KNVB gelooft er in dat als de bewustwording groter is, dat kan leiden tot een andere houding en sportief gedrag. Met de inzet van de “Blauwe kaart” wordt, op jonge leeftijd al, ingespeeld op bewustwording van sportiviteit en wordt sportief gedrag beloond.

blauwe kaart

Vanaf het seizoen 2014/’15 kunnen D-, E- en F-teams sportief gedrag bij alle competitiewedstrijden belonen met een “Blauwe kaart”. Na afloop van elke wedstrijd hebben de teams de kans om de tegenstander een “Blauwe kaart” uit te reiken, waarmee het team wordt beloond voor de sportieve wedstrijd. Het doel van de “Blauwe kaart” is verenigingen en leden stimuleren er een sportieve en plezierige wedstrijd van te maken. Als extra aanmoediging en ondersteuning maken de deelnemende verenigingen en teams die een “Blauwe kaart” hebben verdiend kans op een prijs.

De D2 van vv Haren heeft van HSC D3 dus een “Blauwe kaart” ontvangen. Dit is de eerste “Blauwe kaart” die vv Haren heeft ontvangen. De verklaring van de leider van HSC waarom D2 deze “Blauwe kaart” verdiende was: “Keurige wedstrijd, mooi gespeeld en sportief”

We feliciteren D2 met deze zeer sportieve prijs, ga zo door.

Als club gaan we kijken of wij ons willen/kunnen aansluiten bij het initiatief van de “Blauwe Kaart”