Haren E1 op stoom tegen Velocitas 1897 E4

Haren E1 op stoom tegen Velocitas 1897 E4

In alle vroegte trad Haren E1 aan om tegen Velocitas 1897 E4 te gaan spelen.  De nummer 8 uit de competitie.  Al direct in de 1e minuut werd duidelijk dat het krachtsverschil groot was.  Wellicht dat  de vriendschappelijke wedstrijd van donderdag tegen  de 1e klasse spelende Harkstede E1  (3-7) hier een bijdrage aan geleverd heeft. Het overspelen was goed en de jongens wisten elkaar makkelijk te vinden.  De score werd geopend door Ole Hermans. Niet lang daarna volgde de 2-0 door Tim Komduur hij  hoefde hem alleen maar in te tikken na een mooie voorzet van Hugo Philips. Ook de 3-0 kwam op naam van Tim na een mooi ingeschoten corner van Tobias Swart. Niet veel later was het een fris ingekomen wissel Ivar Loman die met een droog schot de keeper een beetje verraste en de 4-0 op zijn naam zette.

Wat de spitsen kunnen dat kan ik zeker ook  moet Bas Wolters hebben gedacht, na het uitverdedigen van Velocitas 1897 kwam de bal voor de voeten van Bas die zich na een mooie passeerbeweging niet bedacht en hard op de doel schoot 5-0. Niet lang daarna volgde de 6-0 waarvan deze razende reporter helaas schuldig moet blijven wie dit doelpunt gescoord heeft J. Na deze 6-0 zat Haren E1 al aan de ranja want Velocitas 1897 zag z,n kans schoon en maakte net voor rust de 6-1.

Na de rust pakte Haren de draad weer op en was het Ivar die al in de 1e minuut van de 2e helft voor de 7-1 tekende. Het was duidelijk te zien dat de coaches de teugels wat lieten vieren er werd wat

minder overgespeeld waardoor er harder gewerkt moest worden om tot de 8-1 te komen. Het was uiteindelijk Tim die na een verkeerde uittrap van Velocitas  1897 de bal met een mooie volley laag in de hoek schopte.  Niet lang daarna was het Ole die Tobias van een prachtige voorzet bediende en voor de 9-1 tekende.

De verdediging van Haren vond dat er genoeg gescoord was door de spitsen en gingen mee in de aanval. Bas maakte zijn 2e doelpunt 10-1 en Hugo maakte ook een prachtig doelpunt 11-1. Het laatste doelpunt kwam op naam van Tobias 12-1. Met wederom uitstekend keeper werk van Michael Elferink en verdedigers als Sil Oone,  Jasper Wiebing, Hugo Philips en Bas wolters die continu de voorh

Haren E1 - Velocitas  1897 E4
Haren E1 -Velocitas 1897 E4
Haren E1- Velocitas  1897 E4
Haren E1- Velocitas 1897 E4
Haren E1 - Velocitas 1897 E4
Haren E1 - Velocitas  1897 E4
Haren E1 Velocitas 1897 E4

oede wisten te bereiken hebben de jongens een goeie wedstrijd gespeeld en hun positie bovenin nog maar eens verstevigd.