Kraker vv Haren E1 – Gruno E1 eindigt in 4-4

Het was zover dit was de dag om een verschil te kunnen maken en de nummer 1 positie in de competitie te verstevigen en te behouden en wellicht met 1 been al kampioen kunnen zijn.

vv Haren E1 tegen Gruno E1. De volgers weten inmiddels wat de eindstand is geworden.  Voor de niet volgers zal ik proberen dit verslag net zo spannend te maken als de wedstrijd.

08:45 uur het 1e fluitsignaal klinkt en direct zijn er aan beide kanten kansen over en weer.  De keepers werden even flink getest. Na ongeveer 10 minuten was het Gruno die de score opende een mooi schot van afstand, Micheal Elferink kwam er net niet bij 0-1. Het duurde niet lang voordat Haren  antwoorde, met een mooi  1 / 2 spel tussen Tim Komduur en Tobias Swart, Tobias kwam vrij voor de keeper maar kreeg hem d’r jammer genoeg niet in.  Haren hield de druk op het doel van Gruno hoog  en wist dan ook de gelijkmaker te scoren. Wederom met goed overspelen van de voorhoede was het Ole Herman die de bal in het net kreeg  1-1.

Lang konden we er niet van genieten want na wat onoplettendheid in de achterhoede was het wederom met een afstands schot raak voor Gruno 1-2.

Druk werd gezet op het doel van Haren maar Michael hield stand en zorgde ervoor dat het tot de rust 1-2 bleef. Zelfs nadat hij oog in oog met een Gruno speler kwam te staan, twijfelde hij niet en greep die bal met een mooie redding uit het doel.  Het publiek werd verwend met een wervelend spel van beide kanten.

Na de rust leek het of Haren even de weg kwijt was want het werd al snel 1-3 en niet veel later zelfs 1-4. Gruno had het tempo er goed in en zorgde dat Haren zijn kansen niet kon benutten. Haren wilde te graag waardoor ze niet de rust namen om goed naar elkaar te blijven combineren.  Het hoge tempo ging zijn tol eisen bij Gruno en Haren maakte daar gebruik van. Hugo Philips bracht Haren terug naar 2-4. De rollen waren omgekeerd Haren kreeg weer kansen en de jongens wilden nog steeds heel graag winnen. Zowel over links als over rechts werd Gruno voorbij gesneld en was het uiteindelijk aan de rechterkant een overtreding waardoor Haren een vrije trap kreeg vlak bij het doel van Gruno.  Dit bood mogelijkheden om opnieuw te kunnen scoren. Tobias stond achter de bal en de jongens voorin zette zich in positie. Het publiek hield hun adem in en zagen Tobias de bal nemen waar die neerviel achter de keeper in de goal 3-4.  Onder luid gejuich van alles en iedereen werd Haren aangemoedigd. Het kon nog, we waren sterker en Gruno werd moe. De jongens pakte dit op en zette er nog een tandje bij Tobias ging er over rechts weer vandoor en kreeg hem mooi voor de goal waar Hugo stond en hem laag in de hoek schopte 4-4. Het gejuich was tot in de weide omgeving te horen wat een fantastische wedstrijd. Hard werken, inzet en teamwork maakte deze wedstrijd een echte kraker.

IMG_3396 IMG_3397 IMG_3403 IMG_3412 IMG_3417 IMG_3425 IMG_3427 IMG_3428 IMG_3445 IMG_3451 IMG_3455 IMG_3458 IMG_3462 IMG_3468