verslag Haren E1 – Stadspark E1

Als u denkt dat de eredivisie spannend is, moet u toch is kijken bij vv Haren E1 2e klasse 27 van district noord. Want uiteindelijk worden in deze poule bij de laatste competitierondes de prijzen verdeeld. Pas na 10 speelrondes zal de ene laatste speelwedstrijd uitsluitsel gaan geven, wie uiteindelijk rechtstreeks promotie kan afdwingen naar de 1e klasse  en kampioen wordt van de 2e klasse.

Stadspark was vandaag de tegenstander en daar hadden we nog een klein rekeningetje mee te verheffen.  De uit wedstrijd was er namelijk eentje waar we niet graag op terug kijken. Deze wedstrijd ging verloren door een ziekenboeg die groot was,  onoplettendheid en zwak spel.  Dus vandaag kans omdat recht te zetten.

Met de wedstrijd van Marum afgelopen donderdag nog in de benen en een heel ander temperatuurtje. Waren de jongens er weer klaar voor, immers is de missie nog steeds winnen om kampioen te worden.  Op papier was de wedstrijd van vandaag wel een “makkie”, Stadspark stond 4e, maar de wedstrijd wordt nog altijd op het veld gespeeld.En om even een uitspraak van onze voetbal held Johan Cruijf te gebruiken “de bal is rond” Met gezonde spanning  stonden we dan ook langs de kant om de jongens aan te moedigen.

Het fluitsignaal heeft geklonken en Haren nam de leiding door direct in de aanval te gaan. Dit leidde in een prachtige  kans die niet benut werd door goed keepers werk van Stadspark.  Niet veel later was het Tobias die vanaf het middenveld op de keeper afging en voor de goal zich niet bedacht en hem prachtig in de hoek schoot 1-0. Dat was een lekker begin de vuisten werden gebald en de vreugde kreten waren bijna tot in het dorp te horen.  Die zat er lekker in.

Stadspark was misschien een beetje onder de indruk van de 1e goal want niet veel later was het Ole die over de linkerkant naar binnen trok en Tim vrij zag staan die hem uit de draai op de goal schoot en voor de 2-0 tekende.

Haren bleef voortdurend druk uitoefenen op het doel van stadspark en was dus eigenlijk de betere partij. Voor ons als toeschouwers was het genieten langs de lijn  het spel was aantrekkelijk en leuk  om naar te kijken. Dat gezegd hebbende was het Robin die wederom Tim voorin bediende. Deze bedacht zich niet en schoot op goal daar stond de nog steeds uitstekend keepende keeper van stadspark die hem in eerste instantie pareerde maar in 2e instantie de bal toch niet meer kon tegen houden. 3-0 en hiermee gingen we ook de rust in.

Stadspark kwam ietwat geprikkeld de kleedkamer uit. De achterstand die ze hadden opgelopen was toch wel minder fijn zeg maar… Het spel werd hierdoor wat grimmiger en had effect op de jongens van Haren want uit het niets was daar dan toch de 3-1 en niet veel later zelfs de 3-2.

Langs de lijn begon je de spanning te voelen alsof het de ommekeer in de wedstrijd zou kunnen zijn. Waren we teveel onder de indruk van het geschreeuw en geroep van Stadspark,  of het fysieke spel. Lieten we ons daardoor de kaas van het brood eten of laten we Tobias een prachtige pass geven op Ivar die hem met een volley nog geen 1 minuut later bij stadspark in het doel liet verdwijnen waardoor het 4-2 werd en was dat de ommekeer in de wedstrijd? ?Laten we dan voor het laatste gaan want dat is wat er gebeurde. Een prachtig samenspel tussen Tobias en Ivar waarvan de gretigheid afspatte.

Dit was de ommekeer in de wedstrijd want hierna werd het snel minder leuk voor de jongens. Stadspark raakte het spel helemaal kwijt waardoor er enkel pittige tot zeer ernstige overtredingen werden gemaakt en dan druk ik me zachtjes uit. Onder leiding van de coaches werd de rust bewaard bij Haren en bleven ze vooral vooruit voetballen.  De verdediging  had het zwaar te verduren maar hielden stand.  Ook door fantastisch keepers werk van Bas werd er niks meer door gelaten. Na weer een aanval van Stadspark die wederom gepareerd werd door de verdediging van Haren was het Marniek die Ivar aan de rechterkant op pad stuurde. Met een stadsparker in de rug kreeg hij hem toch nog hoog voor de goal, waar Tim en de keeper van stadspark beide voor de bal gingen. In de lucht werd het duel gewonnen door Tim die met zijn hoofd net eerder bij de bal was dan de handen van de keeper. 5-2  daarmee was de wedstrijd nu helemaal gespeeld.

Haren won met 5-2 in een pittige wedstrijd van stadspark, met deze overwinning zetten ze hun punten totaal op 21 en wordt het duel van aanstaande donderdag tegen Niekerk een echte kampioenswedstrijd.  Bij winst of gelijk spel mogen ze zich namelijk kampioen noemen en bij verlies zullen ze hun laatste wedstrijd tegen GVAV aan 1 punt genoeg hebben om alsnog kampioen te kunnen worden.

Dus aanstaande donderdag om half 7 op sportpark de koepel Haren E1 tegen Niekerk E1. Neem je toeters en bellen mee, opa’s oma’, vrienden, vriendinnen, ooms en tantes, neefjes en nichtjes  en moedig ze aan want ze kunnen jullie hulp goed gebruiken. Want wat is er nou mooier om thuis kampioen te worden.