Sportpark ‘De Koepel’

De naam ‘De Koepel’ voor het gezamenlijke sportpark van ATC’75, VV Gorecht en VV Haren is bedacht door Henk Slagter, lid van onze vereniging.

Het besluit voor deze naam werd genomen in de stuurgroep ‘Clustering’, waarin zitting hadden de drie voorzitters van de verenigingen alsmede de wethouder van Sport Theo Sieling en vanuit de Gemeente Frits Kamminga en Peter van Wijk. De nieuwe naam is daarop bekrachtigd door B&W van de Gemeente Haren.

De motivatie voor deze naam volgens Henk Slagter is:

De Koepel – op historische kaarten komt de naam De Koepel voor. Weliswaar ligt het sportpark aan de rand van dit gebied, maar toch erg dicht in de buurt op oude kaarten (www.historiekaart.nl). In de gemeentelijke naamgeving is deze historische verwijzing ook nog niet eerder tot uiting gebracht.

Deze naam symboliseert ook, dat het sportpark de koepel is waaronder de 3 verenigingen gezamenlijk op het sportpark actief zijn. De naam “bekt” goed en past in het rijtje: De Koel (VVV Venlo), De Berg (Wageningen), Papendal en meer van dergelijke onvergetelijke namen.

Uitgangspunt was een naam die tijdloos en neutraal is voor alle verenigingen en uniek in Haren.