Bert Biemolt en Emiel Nuver nieuwe consuls Sportpark De Koepel

0 944

Nadat dit voorjaar bekend werd dat Jan Spoelstra per 1 juli jl. zou stoppen als consul op De Koepel, melden zich snel uit beide voetbalverenigingen nieuwe gegadigden aan voor deze functie. Bert Biemolt en Emiel Nuver, bekende gezichten bij respectievelijk VV Haren en VV Gorecht, toonden zich bereid deze functie gezamenlijk in te vullen. Als verenigingen zijn we daar maar wat blij mee, want het valt niet altijd mee om voor dergelijke functies geschikte vrijwilligers te vinden. Emiel was eerder al consul op het sportpark aan de Oosterweg en Bert heeft in het verleden veel met Jan Spoelstra samengewerkt. De consuls hebben als belangrijkste taak het keuren of de velden bespeelbaar zijn en zijn soms al voor dag en dauw op het sportpark aanwezig.

Consuls worden formeel door de KNVB aangesteld en onderhouden met name contact met de de wedstrijdsecretariaten van beide voetbalclubs en met de gemeente. De KNVB heeft richtlijnen voor de werkzaamheden van de consuls. In aanvulling daarop zijn er door de beide voetbalverenigingen afspraken gemaakt met de consuls over hoe wordt omgegaan met afgelastingen, gebruik van het hoofdveld, doordeweekse wedstrijden etc.

De communicatie naar de leden en bezoekende clubs over de afgelasting van wedstrijden, ligt bij de wedstrijdsecretariaten. Verder is afgesproken dat Bert Biemolt normaliter de oneven weken als consul optreedt en Emiel Nuver in de even weken. Voor de consuls loopt een week van maandag t/m zondag.

De besturen van beide voetbalverenigingen hebben er alle vertrouwen in dat het consulschap bij Bert en Emiel in goede handen is en wensen hen veel succes!