Update corona maatregelen per 13 november 2021

Beste leden, vrijwilligers en bezoekers van VV Haren,

Op de laatste persconferentie van 12 november zijn de adviezen en regels in verband met Corona verder aangescherpt, met helaas ook forse consequenties voor de amateursport. Dit in eerste instantie tot 3 december. We hopen dat het daar bij blijft.

De volgende algemene regels zijn van toepassing:

Belangrijke links:

Ter aanvulling op vorenstaand schema vanuit het bestuur het volgende:

Uitzondering Kaboutervoetbal
Met inachtneming van de basisregels is daar op zaterdagochtend per kind een ouder/begeleider van harte welkom.

Kantine
De kantine sluit om uiterlijk 20.00 en zal wellicht beperkter geopend zijn nu publiek niet welkom is. Afhalen van consumpties kan bij de bar, maar blijf daar niet staan en neem plaats achter het rode lint in de kantine of op het terras. Plaats ook geen krukken aan de bar.

Wedstrijden en trainingen
Tijdens wedstrijden en trainingen kunnen kleedkamers en douches worden gebruikt. Uiteraard mag een ieder zelf de afweging maken om al dan niet thuis om te kleden en/of te douchen.

Spelers van seniorenteams die niet gevaccineerd zijn, worden verzocht om zich thuis om te kleden en te douchen. Zij mogen buiten wel deelnemen aan trainingen en wedstrijden.

Spelers en scheidsrechters worden verzocht een eigen bidon/drinkfles mee te nemen.

Positief getest op het coronavirus
Als iemand van onze vereniging positief wordt getest op het coronavirus, dan gelden de op dat moment geldende richtlijnen vanuit de overheid. Dit betekent dat deze persoon thuisblijft en de richtlijnen volgt die de GGD hem/haar oplegt. Wanneer de GGD het advies geeft om in quarantaine te gaan is het dringende advies dit ook op te volgen. Gedurende de opgelegde quarantaineperiode neem je vanzelfsprekend niet deel aan trainingen en wedstrijden.

N.B. In voorkomende gevallen graag een melding naar de jeugdvoorzitter (bij de jeugdafdeling) en naar de secretaris (bij de senioren).

Mocht een team door bovengenoemde maatregelen te weinig spelers hebben, neem dan contact op met de wedstrijdsecretaris. Er zijn binnen het veldvoetbal veel mogelijkheden om in onderling overleg wedstrijden te verplaatsen.

Oproep
Het handhaven van deze regels is een lastige opgave voor alle sportverenigingen en zo ook voor VV Haren. Daarom doen we een dringend beroep op alle leden, vrijwilligers en bezoekers om zelf de regels goed in acht te nemen, elkaar daar op aan te spreken en de aanwijzingen in de gebouwen en van kaderleden of vrijwilligers op te volgen.

Houd rekening met elkaar en toon begrip!

Indien we ons met elkaar niet houden aan de regels lopen we kans op sancties. Het is dus in ieders belang om het niet zover te laten komen!

Alvast bedankt voor alle medewerking. We moeten het samen doen!

Namens bestuur VV Haren,

Willem Kant (plv. voorzitter)