vv Haren 1 wint ondanks 3 afgekeurde doelpunten!

vv Haren 1 wint ondanks 3 afgekeurde doelpunten!

Vandaag was het erop of eronder voor beide ploegen. Haren begon goed fris en scherp aan de zeer sportieve wedstrijd en creëerde de diverse mooie aanvallen. Gekozen werd voor een tactiek vol op de aanval en dat betaalde zich uiteindelijk uit in een dik verdiende overwinning!

Haren kwam in de 1e helft na 20 minuten op 1-0. Niek van den Doel kreeg de bal via een tegenspeler gelukkig mee en kon alleen op de keeper af. Hij bleef rustig en prikte de bal met buitenkantje rechts beheerst langs de keeper. Hierna dacht Haren op 2-0 te komen via wederom van de Doel. Echter bal uit de voorzet van Stephan Sluijsmans zou al over de achterlijn zijn geweest. Dit op advies van de grensrechter van Stanfries..

Stanfries kwam langzaam maar zeker beter in de wedstrijd en speelde vaak de lange bal. Haren Keeper Robert Rosema verkeerde in topvorm en pareerde 2x op goede inzetten!
Wederom dacht Haren op 2-0 te komen. De meegelopen Stephan Wijma bleef goed achter de bal op het moment dat spits van den Doel op de keeper af ging. Ontving de breedtepass en schoot de bal eenvoudig binnen. Ook dit feestje ging niet door. De scheidsrechter kom het niet goed beoordelen en ging blind af op zijn assistent, buitenspel!?!

Na rust bleef Haren aandringen en had de wedstrijd direct op slot moeten en kunnen gooien! Sluijsmans faalde echter oog in oog met de keeper. Daarna raakte Haren nog 2x de paal. Trainer Jan Boxem van Stanfries veranderde van tactiek en speelde alles of niets met een extra aanvaller. Haren moest steeds verder terug en had het lastig in die fase. De passing werd slordig en het flitsende Haren-spel was ineens weg! Zeker ook de verdienste van de tegenstander. Op karakter bleef Haren overeind. Trainer Meijer greep in en bracht Donovan Saeroon voor Sluijsmans. Dit bleek een goede zet. Donovan won achterin alle duels en Haren kreeg weer wat meer grip op de wedstrijd.

3e goal afgekeurd;
Vlak voor tijd kwam Haren alsnog op de bevrijdende 2-0. Toch niet! Een schitterende actie van Wijma op links en zijn voorzet belandde bij de 2e paal. Patrick Dijkstra was er als de kippen bij en tikte de bal in. Alweer een vlagsignaal. En helaas wéér geen doelpunt! Scheidsrechter Hut nam het advies van zijn assistent over. En dat terwijl Dijkstra duidelijk achter zijn man weg kwam.

Hierna bleef het in de resterende 5 minuten nog spannend. Haren bleef scherp, geconcentreerd bij de vele lange hoge ballen van Stanfries en trok de overwinning dik verdiend over de streep!

Voorlopige plek in de subtop;
Door deze overwinning klimt Haren naar de 6e plaats en nestelt zich in de subtop. Na de winterstop, op zondag 28 januari gaat Haren 1 op bezoek bij koploper TLC. Juist tegen hoger geklasseerde teams laat Haren vaak het beste van haar spel zien!

Wij wensen u namens de spelers en staf van Haren 1 alvast prettige feestdagen!