E1 over classed door Stadspark E1

Vandaag was het weer een competitie dag voor E1 weer heel wat anders als een toernooi maar de belangen zijn denk ik net zo groot. Stadspark was de tegenstander van vandaag dus op naar de drafbaan. Met een aantal half zieken(Bas en Tim ) en geblesseerden (Tobias en Michael) kregen we vandaag hulp van Sen en Timon van E2 zodat we deze wedstrijd toch konden spelen.

Zoals ik al eerder zei is een competitie wedstrijd toch heel wat anders als een toernooi.  Vanaf het eerste fluitsignaal  was Haren niet in goede doen. Stadspark zorgde voor een continue druk op de achterhoede van Haren.  Er moest flink gebuffeld worden Stadspark kwam namelijk vaak gevaarlijk dichtbij het doel van Haren. Meerdere kansen volgden voor Stadspark en net die ene kans voor Haren werd benut. Een mooie pass van Timon van achteruit bracht Ivar in stelling. Die hem vervolgens mooi afmaakte en de 0-1 geheel tegen de verwachting in scoorde. Hiermee zou je zeggen dat Haren wakker geworden was en daarmee het spel ook zou veranderen.  Jammer genoeg was dat niet het geval . Met horten en stoten bereikten Haren de rust hopelijk was dit net op tijd en konden de coaches hun kornuiten met de neuzen de goede richting in krijgen.

De 2e helft begon echter net zo als de eerste helft  de 1-1 hing in de lucht. Dat nog niet gedacht hebbende was die daar dan ook echt. Stadspark maakte gebruik van het niet vasthouden aan positie in de achterhoede  en maakten de 1-1. Zij waren beduidend beter de rust uitgekomen als onze jongens.  Gelukkig hadden we Sen nog die voor veel afleiding zorgde in de voorhoede. Met zijn snelheid kon hij voor voldoende afleiding zorgen zodat Tobias de bal kon spelen naar Ivar die hem vervolgens met een volley in het net kreeg 1-2. Nu was het zaak om dit vast te houden.

Het is niet dat ze niet wilden maar op de een of andere manier lukte het vandaag niet. Zowel voorhoede als achterhoede hadden geen kracht meer om het spel van Stadspark tegen te gaan. Waarmee de kracht van E1 helemaal weg was.  De coaches probeerde en corrigeerde waar ze konden, maar het was Stadspark die voor de 2-2 tekende en zelfs niet lang daarna de 3-2 scoorde.  Een verdiende overwinning voor Stadspark.

Volgende week maar weer beter dan spelen ze weer thuis tegen GVAV, hopelijk dan met een Fit team. Speciale dank gaat uit naar Sen en Timon van E2 die een meer dan goede wedstrijd gespeeld hebben. Fijn dat jullie mee wilden spelen!