1e toernooi winnaars van 2018, vv Haren JO7

Nog niet alle competitiewedstrijden zijn gespeeld maar de eerste toernooi worden al gespeeld. Zo deed onze jongste team vv Haren JO7-1 afgelopen zaterdag, 2 juni, mee aan het Bartels Hoveniers jeugdtoernooi van vv Glimmen.
Een beetje onwennig werd er aan de eerste wedstrijd, tegen Nieuw Roden, begonnen en halverwege stonden ze met 3-1 achter. Toch wisten ze in het tweede gedeelte de achterstand om te draaien en met een mooie verdiende 5-3 overwinning af te sluiten. Wat vooral tijdens de wedstrijd opviel was de zeer fanatieke coach van Nieuwe Roden, alsof de hij een 1e elftal in degradatie nood stond te coachen, erg jammer.
Na twee wedstrijden “rust”, was Gorecht de tegenstander. Een spannend potje voetbal met veel strijd. Na een 1-0 voorsprong, dan 1-1, 2-1 voor, toch weer 2-2, daarna kon het alle kanten op maar gelukkig werd het toch 3-2 voor ons en in de slot minuten werd de overwinning veilig gesteld met een verdiende 4-2 overwinning. Er komt steeds meer voetbal in het spel, er zijn al helle mooie aanvallen over verschillende schijven te zien en fanatieke verdedigende acties te bewonderen.

Nog twee wedstrijden te gaan. De volgende tegenstander zou geen probleem moeten zijn. ZNC had tot dan toe alle wedstrijden met ruime cijfers verloren. En zo ook tegen onze jongens, het werd 9-0. Omdat de overige teams van elkaar wonnen en verloren zouden we in de laatste wedstrijd aan een nederlaag van 4-0  al voldoende hebben om eerste te worden. Dit natuurlijk niet verteld aan spelers zodat ze ook de laatste wedstrijd ,met volle overgave de strijd aangingen met vv Glimmen. Een zeer vermakelijk potje voetbal met spanning, mooie individuele actie en team prestaties van beide kanten. Wat uit eindelijk resulteerde in een voor beide kanten verdiend gelijkspel, 1-1.

Nu was het wachten op de uitslag en werden onze jongens van de JO7 uitgeroepen tot de winnaars van het JO7 Bartels Hovenierstoernooi 2018.

Top gedaan Arun, Benjamin, Liban, Tygo en Noël.