2 halen, 1 betalen (Scheidsrechter Theo Kok)

0 3.351

Afgelopen zaterdag de 1e wedstrijd gefloten na een winterperiode die voor mij best wel wat langer had mogen duren. De vorige slijtageslag dateert alweer van eind november 2014. Net niet gestaakt, maar toch…..

De derde helft komt geleidelijk in zicht. Vroeger een jonge hond en nu toch even bijkomen met strammer wordende spieren.

Ik heb niet stil gezeten, want bewegen is gezond. Vooral verticaal. De horizontale variant af en toe, maar dan met kwaliteit.

Elk telefoontje was welkom, behalve van het bondsbureau. De surprise-avond met Sinterklaas, een weekje New York en vlak daarna 9 dagen met mijn lieve schoonmoeder (van bijna 90) en ons gezin Kerst/Oud en Nieuw vieren. Vooral kaarten, op verzoek van haar om geld. Nu gelukkig een levende herinnering. Er staan al teveel fotolijstjes op het kastje.

Ik ga zeker nog een aantal jaartjes door als KNVB-bondsscheidsrechter. En als ik het commentaar hoor van een betaald top-scheidsrechter met een moeilijke naam waarom hij na 3 x aan het shirtje trekken danwel met de arm de bal tegenhouden door een verdediger vlak bij de doellijn geen strafschop heeft gegeven dan kan ik mij de frustatie van de gelijk spelende coach goed voorstellen. Wat fijn dat ik na het laatste fluitsignaal zonder media-gedoe naar de camping kan gaan met mijn vrouw en hondje Lucy. Vlakbij de Gronings-Friese grens. Met een knipoog naar FC Heerenveen.

En wat voor wintersgerecht heeft mijn vrouw gemaakt en waar ik zo van hou (ook van haar)?: precies, zuurkool met worst. HEMA-worst! En als de bloesem in de lucht is afsluiten met het 2e exemplaar. Dat wordt dus extra genieten:

2 halen, 1 betalen.

Theo Kok