2 juni 2016: Train de Trainer scholing in samenwerking met KNVB en FC Groningen

Vv Haren kan niet bestaan zonder haar vrijwilligers. Ook het verzorgen van de jeugdtrainingen gebeurt door vrijwilligers. Het geven van een training aan de jeugd is wellicht makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom leek het Duko Kiekebos (jeugdbestuurslid vv Haren) goed om een train de trainer scholing te organiseren voor alle jeugdtrainers binnen vv Haren.

Fc Groningen en de KNVB hebben toegezegd hun kennis en ervaring in te zetten om onze jeugdtrainers handvatten te geven hoe ze een goede training kunnen voorbereiden en geven.

Doelstellingen voor het praktijkgedeelte van de train de trainers scholing zijn onder andere het kunnen geven van leeftijd gerelateerde oefeningen en het inzicht krijgen en bijhouden van de ontwikkeling van spelers.
Daarnaast gaan we met de jeugdtrainers in gesprek over de mogelijke trainerscursussen die ze kunnen volgen via de KNVB. Hierbij zullen o.a. bovenstaande doelstellingen een verdiepingsslag krijgen.