Algemeen CORONA (COVID-19) Protocol Sportpark De Koepel

ALGEMEEN CORONA (COVID-19) PROTOCOL SPORTPARK DE KOEPEL

Uitgangspunt: gezond verstand gebruiken staat voorop!

Veiligheid en hygiëne:

• Blijf thuis bij de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft.
  • Ben je 18 jaar of ouder? Houd dan 1,5 meter afstand van andere personen buiten jouw huishouden.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Vermijd het aanraken van je gezicht, geef geen box en schud geen handen.
  • Was je handen met water, zeep voor en na bezoek aan het sportpark.
  • De kantine is geopend. Houd je ook daar aan alle coronaregels, looprichtingen en aanwijzingen van de
    organisatie (gastmensen, bestuursleden, kantinemedewerkers of andere herkenbare vrijwilligers).

Belangrijke aandachtspunten:

• Kom zoveel mogelijk met eigen vervoer naar het sportpark. Probeer om geen personen uit andere
    huishoudens mee te nemen als je met de auto komt.
  • Volg de looproutes waar die op het sportpark zijn aangegeven.
  • Voordat je de kantine betreedt moet je je registreren en handen desinfecteren. Volg de aldaar aangegeven
    procedure.
  • Gasten registreren zich op vrijwillige basis. Als iemand geen toestemming wil geven, kan de toegang niet
    worden geweigerd.
  • De vereniging bewaart de geregistreerde gegevens 14 dagen en vernietigt ze daarna.
  • Scheidsrechters en assistent-scheidsrechters zijn welkom in het wedstrijdsecretariaat of de bestuurskamer.
  • Van de bezoekende en thuisspelende teams is slechts 1 persoon welkom in het wedstrijdsecretariaat of de
    Bestuurskamer, totdat het maximum aantal personen is bereikt.
  • Volg altijd de aanwijzingen van de daarvoor aangestelde mensen van de organisatie.
  • Ga je naar een uitwedstrijd? Check de regels op het sportpark van de tegenstander! Als je in een voertuig zit met
    anderen buiten je huishouden, draag dan, volgens de RIVM richtlijn een mondkapje als je zelf 13 jaar of ouder bent.

Spelers / trainers / kleedkamer gebruik:

• Teams tot en met O10 worden verzocht thuis om te kleden en te douchen, zowel bij trainingen als wedstrijden.
    Overige teams krijgen in beide gevallen de beschikking over 1 kleedkamer. Alleen als de capaciteit het toelaat, dan kan het voorkomen dat eigen of gastenteams vanaf 18 jaar, 2 kleedkamers ter beschikking kunnen krijgen.
    Indeling kleedkamers wordt aangegeven. Kleed je snel om en douche kort om de verblijftijd binnen te beperken en
    houdt onderling 1,5 m1 afstand.
  • Begeleiders / trainers etc.. moeten altijd de 1,5 meter afstand bewaren tot de spelers.
  • Ook in de dug-outs geldt de 1,5 meter regel.
  • Spelers vanaf 18 jaar moeten buiten het veld altijd de 1,5 meter afstand in acht nemen.
  • De teambespreking moet buiten plaats vinden; NIET in de kleedkamer.
  • Neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken.
  • De trainer/leider van elk team is verantwoordelijk voor het schoon en gedesinfecteerd achterlaten van de
    kleedkamer (middelen worden beschikbaar gesteld).
  • De trainer/leider van elk team wordt verantwoordelijk gehouden voor het gedrag en het opvolgen van de regels
    door het team.

Als we er samen voor zorgen dat we deze regels naleven dan kunnen we lekker sporten!