Belangrijke overwinning voor vv Haren 1

0 1.308

vv Haren 1 speelde gisteren de belangrijke thuiswedstrijd tegen BATO 1. De gasten uit Winschoten staan op de zesde plek in de 4e klasse C en spelen derhalve in de resterende wedstrijden eigenlijk nergens meer om. Hoe anders is dat voor vv Haren 1. Het elftal van trainer Cor Meijer kan ieder punt heel goed gebruiken om weg te blijven van de posities die aan het einde van de competitie leiden tot nacompetitie wedstrijden voor eventuele degradatie.

De thuisploeg begon dan ook zeer fanatiek aan de wedstrijd en dit resulteerde direct in een aantal gevaarlijke situaties voor het doel van de Winschoters. Ook de gasten kregen een aantal fraaie mogelijkheden. Zo werd er binnen een minuut tot twee keer toe de lat geraakt van Haren-keeper Jens Dijkstra. Na een mooie aanval leek vv Haren dan toch op een verdiende 1-0 voorsprong te komen maar het doelpunt werd na enig overleg op aanraden van de grensrechter van BATO afgekeurd wegens buitenspel. Zo werd de rust bereikt met een 0-0 tussenstand.

In de tweede helft had vv Haren een groot speloverwicht. Grote kansen werden zoals zo vaak in dit seizoen wederom gemist. Na een overtreding in het in het zestienmeter gebied kreeg vv Haren een uitgelezen kans om via een strafschop op voorsprong te komen. Trainer Meijer paste een gewaagde truc toe om zijn jongere broer Edwin Meijer in het veld te brengen en hem direct met zijn eerste balcontact de toegewezen strafschop te laten nemen. Deze faalde niet en schoot de bal onberispelijk in de rechterhoek (1-0).

Nadat Edwin Meijer met zijn rug een aan vv Haren toegekende vrije trap van richting veranderde bleek hij het goudhaantje van de thuisploeg te worden (2-0). Dit was helemaal zo nadat hij met een prachtig schot over de keeper vlak voor tijd de alles beslissende 3-0 voor zijn rekening nam, een onvervalste hattrick !

vv Haren strijd met name met vv Meeden om de veilige tiende positie op de ranglijst om weg te blijven voor de gevreesde promotie / degradatie wedstrijden tegen een team uit de 5e klasse. Na de dik verdiende overwinning tegen BATO kreeg vv Haren het vervelende nieuws te horen dat vv Meeden geheel onverwachts had gewonnen van de nummer 1 in de competitie MOVV. Zodoende stijgt Haren niet op de ranglijst maar de zege is zeker een mooie opsteker voor de aankomende weken.

Volgende week neemt vv Haren het namelijk in Meeden op tegen de rechtstreekse concurrent. Daarna volgen nog de wedstrijden tegen hekkensluiter vv Bedum en de mede-kampioenskandidaat ASVB.