Dames vv Glimmen/vv Haren naar 1/8 finale KNVB beker

Afgelopen woensdagavond speelde het damesteam van vv Glimmen/vv Haren een bekerwedstrijd tegen vv Opende. Een geduchte tegenstander, tot afgelopen zaterdag koploper in de 4e klasse B. Door vakantie/werk en blessures moest er een beroep gedaan worden op een aantal 35+ dames, en zoals een goede samenwerking betaamd kwamen deze ook van beide verenigingen.

Aan het begin van de wedstrijd begon Opende met veel positie wisselingen waardoor het voor onze dames goed zoeken was wie wie moest oppakken. Echter werd er wel van het begin af aan door de dames voor elke bal geknokt en waar nodig posities overgenomen waardoor Opende geen enkele mogelijkheid kon creëren. Gaande weg de 1e helft kreeg Glimmen/Haren meer grip op het spel wat resulteerde in een paar opgelegde kansen die er helaas niet ingingen. Het fanatieke spel van Glimmen/Haren koste veel kracht dus de rust was een lekkere onderbreking om even weer bij te tanken.

De begin 2e helft gaf een zelfde beeld Glimmen/Haren sterk aan de bal en bij balverlies vaak binnen 10 sec weer balbezit. Halverwege de 2e helft namen de krachten bij Opende af en kregen de dames van Glimmen/Haren de overhand. Na een prachtig afstandsschot wat uiteenspatte op de lat was het dan in de 70ste minuut eindelijk raak. Na een opgezette aanval volgens het boekje belande de bal na een mooi afstandsschot precies onder de lat. Dit was de nekslag voor Opende en zij konden het dan kon niet meer opbrengen om te proberen de achterstand recht te zetten. En zo eindigde de wedstrijd in een wel verdiende overwinningen voor de dames van vv Glimmen/vv Haren. Met deze overwinning plaatsen ze zich voor de 1/8 finale van de bekercompetitie (groep 2) van Noord Nederland. Met dank aan de 35++ dames voor hun aandeel in deze overwinning.

Kun je een beetje voetballen en lijkt het je leuk om met een jong goed voetballend dames team te spelen, kom dan eens een keer meetrainen om te kijken of het team en het niveau je past. De trainingen zijn op dinsdag bij vv Haren en donderdag bij vv Glimmen, beide van 18:30 – 19:30. Wil je eerst wat meer info dan kun je een mail sturen naar lid@vvharen.nl.