Haren 1 wint overtuigend van koploper Surhuisterveen

HAREN WINT OVERTUIGEND VAN KOPLOPER!

Uit in en tegen Surhuisterveen bewees Haren 1 zichzelf een uitstekende dienst. De thuisploeg werd met duidelijke cijfers van de mat geveegd. Het eerste kwartier was nog voor de trotse koploper. Haren toonde gewoonweg teveel ontzag en liep achteruit.

Het was keeper Robert Rosema die Haren in deze fase met 2 prima reddingen op de been hield. Bovendien had de goalie het geluk dat een bal op de lat op de doellijn terecht kwam. Het bleef miraculeus 0-0.

Haren gooide alle schroom van zich af. Ging verder van de goal staan, plus een man extra op het middenveld. Het spelbeeld veranderde compleet vanaf dat moment. Het was uit een korte snelle combinatie dat Martin Mojet ineens oog in oog stond met de keeper. Hij passeerde deze behendig en bracht v.v.Haren 1 op de gewenste voorsprong, 0-1.

Ook na rust bleef Haren de bovenliggende partij. De mooiste goal van de middag kwam op naam van Lennart Klomp. Een strakke voorzet van Mojet knalde hij vanaf buiten de 16 met een geweldige halve omhaal stijf in de kruising, 0-2. Surhuisterveen was definitief gebroken en liet het vooral ook conditioneel enorm afweten in het vervolg van de wedstrijd. Op het middenveld werd vrijwel elke slag gewonnen door Klaas-Jan Veenstra, Rick van der Wijk en Mark Mertens, terwijl Duko Kiekebos en Kor Boelsma achterin alles goed dicht hielden.

Patrick Dijkstra bracht Haren zelfs op een mooie 0-3. Toch leek het er heel even op dat Surhuisterveen nog voor een slotoffensief zou gaan zorgen. Een week eerder boog de ploeg in de slotseconde nog een 2-1 achterstand om in een 2-3 winst. Een diepe bal, een luchtje van buitenspel en ineens was daar de 1-3.

Echter Haren stelde direct orde op zaken door op identieke wijze de 1-4 te maken. Ook hier liet de scheidsrechter de grensrechter staan. Mojet ging er vandoor en gunde de meegelopen Dijkstra zijn 2e van de middag. Hierna vergat Haren 1 nog verder uit te lopen door een aantal kansen onbenut te laten.

Al met al een geweldige opsteker na het onnodige puntenverlies van de afgelopen weken tegen respectievelijk THOR (3-0) en Bakkeveen (0-0).

Komend weekend speelt Haren 1 eindelijk het restant van de gestaakte wedstrijd tegen Gorredijk. Haren staat 1-3 achter, start met een strafschop in de 51e minuut en dat tegen 10 man. Gorredijk had nog geprobeerd de straf van de rode kaart ongedaan te krijgen. Echter de KNVB bleef bij haar besluit; Haren speelt tegen 10 man!

Benut Haren de strafschop, dan wordt het 2-3. Het publiek kan dan in ieder geval rekenen op nog 40 minuten zinderend voetbal met alles er op en er aan.

Verder:

Vanwege een aantal mutaties binnen de selectie, door o.a. studie / werk / verhuizing / blessure is een aantal spelers lager gaan voetballen of noodgedwongen gestopt. Er is op dit moment dus nog ruimte voor talentvolle spelers binnen Haren 1 / Haren 2. Kijk voor meer informatie op onze website: www.vvharen.nl of neem direct per email: rjdejager@home.nl