Haren D1 wint de derby tegen Gorecht D2

Vandaag mocht Haren D1 aantreden in eigen huis tegen Gorecht D2. Een spannende krachtmeting in de 1e plaats vanwege een gezonde rivaliteit en in de 2e plaats omdat Gorecht 2e staat in de competitie met 14 punten en alle wedstrijden tot nog toe gewonnen en Haren 4e met 13 punten.

In de 1e helft werd er goed gespeeld vooral over rechts waar Jasper Beens een aantal keren de tegenstander behoorlijk heeft doen beven. Na wederom een mooie aanval over rechts waar een corner uit werd gesleept. Pakte Roy, ‘centrale verdediger’zijn kans en zette Haren op een verdiende 1-0 voorsprong. Hierna werd Gorecht iets beter maar Haren wist de 1-0 voorsprong tot de rust vast te houden.

De 2e helft deden beide ploegen niet aan elkaar onder en ging het gelijk op. Gorecht wist toch met een mooi afstand schot de 1-1 binnen te schieten. Marniek wist Haren weer op voorsprong te zetten en maakte de 2-1.
Er werd letterlijk om elke bal en elke centimeter van het veld gevochten zoals een echte topper betaamt. Hierdoor kwamen Jasper en Ivar met de hoofden flink tegen elkaar. Bikkels als ze zijn speelden ze alle twee verder en daar was het team zeker blij mee. Vlak voor tijd maakte Jurrian de 3-1 waardoor de overwinning op de nummer 2 definitief was. De coaches, Hilko en Mark zijn super trots op de boys en dit was na de wedstrijd ook in de weide omgeving te horen. Leuke quote van de coaches “Dit was een echte team prestatie!

Door deze overwinning klimt Haren D1 van de 4e naar de 2e plek in de competitie.
Volgende week speelt Haren D1 uit tegen Stadspark D1 de nummer 7 in de competitie om 09:00 uur