Haren loopt Engelbert in doelpuntenfestijn onder de voet!

0 1.416

Zondag 19 september was het weer zo ver, Haren trad aan tegen Engelbert. Haren pakte uit de eerste 2 wedstrijden 3 punten, Engelbert daarin tegen stond met 0 punten in de onderste regionen.

Dat Haren wat recht te zetten had was wel duidelijk, na de zeperd van vorige week tegen MOVV.

Engelbert is een van de nieuwe gezichten in 4C, De groen witten promoveerden als kampioen naar de 4e klasse en waren daarmee vooraf een nog moeilijk te pijlen tegenstander.

De laatste keer dat Engelbert – Haren gespeeld werd is alweer wat jaren geleden (seizoen 2006/07) destijds was het de huidig trainer Cor Meijer die met een hattrick Engelbert de das om deed.

Vooraf was het puzzelen voor de technische staf van Haren, door de vele geblesseerde en afwezige spelers was de keuze niet ruim. Daarbij kwam ook dat Mertens (griep) en Mojet (teen blessure) op het laatste moment afvielen. Hierdoor bestond de bank uit Duko Kiekebos, Jan-Pieter Kraaima en (good old) Mark van Dam.

Zwak begin

Precies om half 3 werd er afgetrapt op sportterrein Engelbert.

Haren begon slap aan de wedstrijd en kwam al na 3 minuten op achterstand. Een corner werd perfect voor geslingerd waarbij de spits van Engelbert ter hoogte van de 2e paal makkelijk binnen kon koppen.

Lang kon Engelbert niet genieten van de voorsprong. Via een goed genomen vrije trap van Jardean Moen (7e minuut) kwam de bal bij Emiel Jansen die oog in oog met de keeper geen fout maakte. Haren kwam steeds beter in haar spel en dit resulteerde in prachtige combinaties, de hele rechter kant lag vaak open en hierdoor konden zowel Tom Ramaer als Jeroen de Jager vaak mee opkomen. In de 9e minuut was het Tom Ramaer die via de zijkant vrij gespeeld werd en hard in de korte hoek schoot (1-2).

Engelbert probeerde wel maar kon het hoge tempo van Haren niet bij benen. Een lange bal van Stephan Sluijsmans kwam via Rick v/d Wijk bij Jardean die voor de 1-3 aantekende (20e minuut). Nog geen 2 minuten later was het Rick zelf die met een pegel van 25 meter de kleine keeper van Engelbert passeerde.

Counter

Haren nam na de 1-4 voorsprong wat gas terug en hierdoor kwam Engelbert toch wat beter in de wedstrijd. De thuisploeg kreeg via de counter een grote kans maar via een voetreflex van Jens Dijkstra eindigde de bal naast de goal. Uiteindelijk werd het in de 33e minuut toch 2-4. Een corner van Engelbert leek hoog bij de eerste paal binnen te vallen, via de vingertoppen van doelman Dijkstra en de lat plofte de bal echter weer het veld in en was één van de groen witten er als de kippen bij om de bal van dichtbij over de doellijn te werken. Ook hierna was Engelbert met hun snelle counters gevaarlijk. Zo moest keeper Dijkstra tot twee keer toe handelend optreden om een doelpunt te voorkomen. Maar in de 44e minuut ging het toch mis, een middenvelder van Engelbert werd vrij gelaten en kon alleen op de keeper af. Via de vingertoppen van de keeper vloog de bal hoog in de korte hoek.

Laatste zetje

Na de thee werden de goede bedoelingen van Engelbert meteen met de grond gelijk gemaakt. In de 48e minuut scoorde Edwin Meijer uit een perfecte vrije trap de 3-5. Het geloof leek te verdwijnen bij de thuisploeg en Haren maakte daar dankbaar gebruik van. Tom maakte na prima assist van Emiel de 3-6 en vlot daarna werd het zelfs 3-7, weer op aangeven van Emiel was het dit keer Edwin die het laatste zetje mocht geven. Haren combineerde er lustig op los en kreeg daardoor enkele grote kansen zo vonden Emiel en Edwin de keeper op hun pad. Het laatste kwartier mochten wissels Mark van Dam en Jan-Pieter Kraaima nog het veld in komen.

De eerste kans voor Engelbert in de 2de helft leverde ook meteen een doelpunt op. De lange bal van achteruit viel perfect voor de buitenspel staande spits die wel raad wist met dit buitenkansje 4-7. Haren had nog maar net afgetrapt of het stond alweer 4-8. Op aangeven van Rick kon de goed ingevallen Jan Pieter Kraaima de keeper passeren. Het slot akkoord was voor Engelbert dat via een snelle uitbraak in de 90e minuut de 5-8 scoorde.

Een dik verdiende overwinning voor Haren, als men iets scherper was geweest had de score vele malen hoger uitkunnen vallen. Volgende week speelt Haren om 2 uur een thuiswedstrijd tegen het gepromoveerde SVMH uit Niebert.

Opstelling: Jens Dijkstra; Jeroen de Jager, Martin Berendsen, Klaas-Jan Veenstra, Stephan Sluijsmans; Tom Ramaer (’75, Jan-Pieter Kraaima), Wesley Kamstra, Emiel Jansen, Jardean Moen (’45, Duko Kiekebos); Edwin Meijer (’75, Mark van Dam), Rick v/d Wijk