vv Haren sluit seizoen af met een gelijkspel

In en tegen Eenrum trad Haren 1 aan tegen de lokale trots. Eenrum moest winnen om rechtstreekse degradatie nog te kunnen ontlopen. Bij ieder ander resultaat, was men afhankelijk van de uitslag concurrent Zuidlaarderveen tegen de kampioen SVZ. (later bleek het een verrassende 4-2 overwinning voor Zuidlaarderveen).

Voor Haren stond er naast een goed resultaat niet veel meer op het spel, behalve haar sportieve plicht. Het werd een open wedstrijd met veel kansen over en weer. Eenrum nam in de 14e minuut brutaal de leiding 1-0. Een minuut later was het alweer gelijk. Een vrije bal van Wijma kwam voor de voeten van spits Marco Consten, hij liet de keeper kansloos. 1-1.

Op een dramatisch slecht veld en met een harde straffe wind over het veld was het lastig voetballen. Beide teams gingen vol voor de winst en daardoor ontstond er voor de toeschouwers een leuke open spannende wedstrijd. Bij Haren was het Jasper Kromdijk die met een aantal geweldige katachtige reddingen vvHaren op de been hield.

In de 2e helft eenzelfde spelbeeld. Kansen over en weer en Eenrum nam opnieuw de leiding 2-1. Haren voerde een dubbele wissel door. Duko Kiekenbos en debutant Dena Horneman kwamen er in voor Stephan Sluijsmans en Donovan Saeroon. Het was juist Kiekebos die Haren op gelijke hoogte bracht. Een voorzet werd slecht weggewerkt door de Eenrum-keeper en Kiekebos schoot de bal hard en onhoudbaar in het net. 2-2.

Het spel bleef op en neer golven. Eenrum kreeg nog dé mogelijkheid op de broodnodige overwinning. Het was echter wederom keeper Kromdijk die Haren op een gelijkspel hield.

Eenrum is door dit resultaat en de winst van de directe concurrent helaas gedegradeerd. Haren speelde zich vorige week al veilig en kijkt enigszins met gemengde gevoelens terug op het seizoen. Bij vv Haren stopt, naast Kromdijk, good old Jordy Oldenkamp na jarenlange trouwe dienst in Haren 1. Privé en voetbal valt voor hem niet meer te combineren. Op gepaste wijze zal binnenkort afscheid worden genomen van beide heren.