Wedstrijd vv Haren 1 gestaakt na wegslaan bal

In de 51e minuut een opmerkelijk incident wat zeker nog een staartje krijgt. Bij een 1-3 achterstand passeert Rick van der Wijk behendig de keeper en schiet de bal richting doel. De bal verdwijnt niet in het doel, maar wordt door een speler van Gorredijk bewust uit het doel geslagen. Scheidsrechter J. de Vries ziet de gemaakte overtreding, fluit en kent Haren de strafschop toe. Bovendien moet de ‘dader’ bestraft worden met een rode kaart. Echter de nummer 4 van Gorredijk vlucht snel van het plaats delict, zodat de scheidsrechter niet precies meer weet welk nummer nu rood te geven (trouwens alle rugnummers op gestreepte shirts zonder wit vlak zijn slecht leesbaar). Echter dat hij rood wil gaan geven is voor een ieder wel duidelijk!

Hij benaderd de aanvoerder van Gorredijk, deze wenst echter niet mee te werken en weigert de dader aan te wijzen. Nog een poging levert niets op. ‘Dan ga ik staken’ waren de laatste woorden van de scheidsrechter! ‘Een jammerlijk, maar begrijpelijk besluit voor ons. Want we kwamen goed uit de kleedkamer na een matige 1e helft. Benut je de strafschop dan wordt het met nog 40 minuten te spelen 2-3 en dat tegen 10 man. Een uitgelezen mogelijkheid om dan alsnog een goed resultaat te halen!’, aldus een zichtbaar teleurgestelde Pascal Visscher.

Wat er nu gaat gebeuren? In ieder geval komt deze zaak voor de tuchtcommissie van de KNVB. Al wel duidelijk is dat de wedstrijd t.z.t. zal worden hervat in de 51e minuut met een strafschop voor vv Haren 1, bij een stand van 1-3. Of Gorredijk met 10/11 man verder moet is nog afwachten. Aangezien zoiets zelden voorkomt, zijn we ook benieuwd welke rol, dan wel plichten een aanvoerder heeft in zo’n geval?!?

Gorredijk begon flitsend aan de wedstrijd en kwam in de 2e minuut uit een corner al op 0-1. Haren herpakte zich direct en binnen 8 minuten was de stand alweer rechtgetrokken, 1-1. Het was Rick van der Wijk die een strakke voorzet van Stephan Sluijsmans snoeihard in de kruising kopte.

Gorredijk voetbalde wat makkelijker en vond steeds weer de vrije man op het middenveld, daar had Haren het lastig mee. Het werd 1-2 na een mooie scherpe voorzet van de linkerspits van Gorredijk, het intikkertje had iedereen kunnen doen. Vlak voor rust werd het ook nog 1-3. Wederom uit een corner werd de bal slecht verwerkt en kon vrij eenvoudig worden ingeschoten. Blijkbaar werd Kor Boelsma genietend van een welverdiende vakantie, achterin toch node gemist? Wordt vervolgd!

Haren 2 verloor ’s ochtends met 3-5 na een 0-3 ruststand. De doelpunten werden veel te gemakkelijk weggegeven en keeper Meems zag er hierbij een aantal keren niet goed uit! Na de 0-4 gooide Haren 2 nog 1x alles op alles en kwam terug tot 3-4. De kans op 4-4 werd niet benut en direct aan de andere kant viel de bevrijdende 3-5 voor Haulerwijk 2.

De 2e helft biedt in ieder geval genoeg perspectief voor de komende wedstrijden! Te beginnen komend weekend thuis tegen Stadspark 4, het team van buurman.

Haren 1 speelt om 14.00 uur de lastige uitwedstrijd tegen Haulerwijk.