Wedstrijdverslag VV Haren 3 – Forward 9

Opnieuw een generatiestrijd

Vandaag, op de dag van de 4 Mijl ??‍♂️??‍♂️??‍♂️??‍♂️, was er ook nog een competitiewedstrijd van Haren 3, en wel tegen Forward 9 dit keer.
Nou is het niet altijd duidelijk waar dit cijfer voor staat, want je komt regelmatig dezelfde jongens tegen in het veld. Denk dus dat het staat voor het nummer van de bus die naar het betreffende sportpark rijdt.

Na de eerdere ervaring met Forward 12, die zelfs een uur voor aanvang in gelijke tenues speelde en na afloop de derde helft uitvoerig in Haren vierde, was dit weer een ouderwets Forward. 10 minuten voor tijd kwamen de boys binnen druppelen, wel van diverse kanten, dus niet iedereen had lijn 9 kunnen pakken. Gelukkig stonden er om 10.29 wel 11 jongens op het veld. Helaas geen grensrechter, maar ach scheidsrechter Bert Biemolt hield de buitenspel goed in de gaten en bij een bal over de zijlijn werd dit gewoon eerlijk gemeld. Het kan dus echt !

Ook dit keer was het leeftijdsverschil weer ruim 30 jaar, maar dit keer waren het de oudjes die domineerden. Met fris en aanvallend voetbal werd het de keeper van Forward moeilijk gemaakt. De spitsen Rutger en Jelte waren scherp en gretig, logisch want vorige week waren ze er beide niet en voor Jelte was zelfs een supporter speciaal afgereisd naar de Koepel. Nou Jelte ging als de brandweer.?

Toch duurde het tot de dertigste minuut voordat Harm Jan het op de heupen kreeg. Hij passeerde moeiteloos 4 mannen van Forward en vuurde vanaf de rand van de 16 meter een “vlammend schot” ?. De keeper gaf in de rust ook toe: ik heb de bal alleen gehoord. 1-0! Zeker niet gezie. In ieder geval ?.

In de achterhoede hadden Eric en Eric de zaakjes goed op orde, Richard had zijn man in de achterzak en Dirk, tja had Dirk weer de lastigste man. Gehuld in een De Graafschap shirtje (overgehouden aan een proeftraining) leek Dirk een zware ochtend te krijgen, maar niets bleek minder waar. De speler van “bijna De Graafschap” kreeg geen poot aan de grond. Dirk zat er kort op wanneer hij er kort op moest zitten en liet ruimte wanneer het kon. Kortom Dirk speelde een puike pot. Dat moest ook wel want hij had zaterdag de app vol gespamd dat het nu wel een tijd werd dat hij een volledige wedstrijd moest spelen.

Vlak voor rust werd de bal door Forward uitverdedigd, maar de bal werd net zo hard weer teruggespeeld en viel in de voeten van Jelte, die schoot direct uit de draai, door de benen van de keeper, raak.

Met een 2-0 voorsprong is het lekker rusten ?.

Jelte en Mark werden vervangen door Hein en Arnold en Richard nam de vlag over en liet Angelo zijn positie als linksback overnemen.

In de 2e helft werd Forward iets gevaarlijker, maar Geert Jan hield zijn doel prima schoon en anders schoot Forward de bal elke keer ruim naast het doel ?.
Uit het niets scoorde Forward toch ineens de 2-1 en zij roken bloed. Op dat moment kreeg Eric ook last van zijn kuit. Het is niet helemaal duidelijk of er een causaal verband was tussen de goal en de kuit, maar Mark nam de plek van Eric achterin over.

In de rest van de 2e helft kregen beide teams kansen, tot Harm Jan weer eens een rush langs de lijn maakte. Eenmaal aangekomen in de zestienmeter was zijn tegenstander er flauw van en duwde Harm Jan maar naar de grond. De scheids kon niet anders en deed dat ook niet, penalty.

Mark nam deze penalty feilloos, maar omdat Fons te vroeg inliep om Mark alvast te feliciteren, moest deze overgenomen worden. Gelukkig zat ook de 2e er in.

De mooiste goal werd bewaard tot de 89e minuut. Na een prima voorzet was Arnold niet egoïstisch en legde de bal prima af op Fons. Deze bedacht zich geen moment en nam de bal ineens op de pantoffel. Ook deze bal heeft de keeper alleen gehoord.

Jammer genoeg was onze vaste cameravrouw net aan het schuilen bij de kantine. Deze goal, maar ook het vreugde huppeltje van Fons, na zijn goal zijn helaas niet op beeld vastgelegd. Maar de pirouette was van wereldklasse?? ?.

De scheidsrechter had er daarna genoeg van en floot voor het einde van de wedstrijd. Eindstand 4-1. Een leuke pot tegen een leuk voetballend Forward en met een wederom uitstekende scheidsrechter.

Ook dank voor de massaal aanwezige supporters ??‍♂️??‍♀️??‍♀️??‍♂️. Speciale dank gaat uit naar Hans W., die ruim 200 km heeft gereden ? om ons aan te moedigen??.