Wedstrijdverslag VV Haren JO 15-1 -VV Actief JO15-1

Een gelijkspel dat voelde als een overwinning

Zaterdag 2 november VV Actief JO15-1 tegen Haren JO15-1.

Haren doet het na de wisseling ? van de 2e naar de 1e klasse prima. 1 gewonnen en 1 verloren. Vandaag ging de reis naar Eelde, tegen Actief. Actief had tot vandaag 2 gewonnen en 2 verloren, dus waarschijnlijk een gelijkwaardige tegenstander.

Met een lekker zonnetje ? werd er afgetrapt en vanaf de 1e minuut was het duidelijk. Actief wilde Haren vroeg onder druk zetten om snel een 1e goal te forceren. Daar had Haren het inderdaad ook moeilijk mee. Actief was feller, sneller bij de bal en fysiek ook vaak net iets slimmer.

Met het nodige geluk was de stand na 10 minuten nog steeds 0-0 en langzamerhand kwam Haren beter in de wedstrijd. Duels op het middenveld werden door Jarno en Denny weer gewonnen en Finn werkte keihard als rechtsbuiten.

Na een dieptepass op Denny kwam de bal bij Martijn aan de linkerkant en die bedacht zich niet en krulde de bal heel precies over de uit zijn goal gelopen keeper heen. Een mooie goal en het was 0-1 ?⚽️.

Actief bleef met prima spel de aanval zoeken en vooral via de zijkanten. Ole als rechtsback en Arvid als linksback hadden allebei een zeer goede tegenstander. Ole beet zich werkelijk vast in zijn tegenstander en gaf nooit op, mooie duels om te zien. Arvid is al weken in vorm en liet dat ook vandaag weer zien. Hij vocht felle duels uit met zijn tegenstander en kwam er vaak als winnaar uit. Ook de voortzetting was daarna goed, waardoor Martijn regelmatig op links er langs kon.

Na 2️⃣5️⃣ minuten een corner vanaf rechts voor Haren. De bal vloog over iedereen heen, maar weer stond Martijn op de juiste plek. Na een goede aanname werd de bal uitstekend in de goal geschoten, 0-2.

Vlak voor rust ging de spits van Actief langs een aantal verdedigers van Haren en met een geplaatst schot ging de bal in de uiterste hoek, 1-2.

In de rust gaf de trainer aan om vooral kort op de tegenstander te blijven en de scherpte vast te houden.

In de 2e helft wilde Actief snel de gelijkmaker maken, maar Haren had zijn zaakjes achterin prima op orde. Robin coachte uitstekend en Ivar won met zijn lengte alle kopduels, maar ook over de grond was hij onverslaanbaar.

Actief voetbalde beter, maar Haren liet zien dat je met werklust ook heel ver kunt komen. Sil en Niels maakten enorm veel meters op het middenveld en Jarno deed uitstekend verdedigend werk, maar ging daarnaast waar mogelijk ook nog mee in de counter. Ook Denny en Tim liepen op elke bal die diep werd gespeeld. Hierdoor werd het Actief in elk geval moeilijk gemaakt om goed op te bouwen.

Uit een prima aanval schoot de linksbuiten van Actief de terechte 2-2 in het doel.

Daarna kregen beide teams nog een aantal kansen op de winst, waarvan die van Jarno de grootste was. Hij vocht zich langs 4 verdedigers en stond alleen voor de keeper, maar die redde uitstekend.

Eindstand 2-2. Een terechte uitslag met een beter voetballend Actief, maar Haren zette daar goed voetbal en heel veel werklust tegenover ✅.

Als laatste een compliment voor de scheidsrechter . Deze heeft uitstekend gefloten en dat mag dan ook wel gezegd worden??.