Wedstrijdverslag Italian Boys – VV Haren 3

Eigenlijk niet teveel woorden aan vuil maken, maar toch een verslag ?

Afgelopen zondag was de uitwedstrijd voor Haren 3 tegen de onbetwiste koploper Italian Boys.

Op een tijdstip waar het hart van menig oud eerste elftalspeler harder van gaat kloppen, namelijk in de middag en dan ook nog tegen een 1e elftal. Oude tijden herleven voor sommigen.

Anderen grepen deze kans aan om een ouderwets kaartavondje te organiseren, en ook dat was heel gezellig.

In de ochtend hadden Hein, Rob, Eric en Mark de spiertjes al wat los gespeeld in het 2e elftal, waarna om 12.00 uur de reis naar Sportpark De Parrel werd aangevangen.

Op het veld bleek al snel dat Italian Boys een mix was tussen oud en jong met de nadruk op jong. De gemiddelde leeftijd was ongeveer 30 jaar lager dan bij Haren 3.

Vanaf de allereerste minuut was duidelijk dat het een zware middag zou worden. En als je dan ook nog de ballen bij de verkeerde kleur inlevert, passes over 3 meter verkeerd gaan, de communicatie niet altijd even duidelijk is en nog wat voetbal wijsheden:

– Niet kort genoeg op de man
– Gat op het middenveld
– De eindpass kwam niet aan (de beginpass overigens ook niet)
– Om te beginnen is er maar een bal en die moet je dus hebben, maar waar het dus in wezen om gaat is: wat doe je met de bal.
– Als de Italianen een kans krijgen maken ze er twee.

Kortom: Italian Boys ging met een beter gevoel de rust in, en dan druk ik me nog lichtjes uit.

In de rust helaas geen cappuccino, espresso of doppio espresso. Ook geen tagliatelle, spaghetti of ravioli voor de broodnodige extra power. Nee het werd een kop gloeiend hete thee, die 1 minuut voor het einde van de rust werd afgeleverd. Gelukkig was de scheidsrechter zo aardig om de rust te verlengen en zodoende kon iedereen op het veld rustig zijn kopje thee nog opdrinken.

In de tweede helft had Haren 3 zijn zaakjes beter voor elkaar. Of Italian Boys geloofde het wel, dat kan ook nog.

Angelo kwam ons versterken. Niet als keeper, maar als linkshalf. En dat ging prima. Om de gemiddelde leeftijd nog iets op te krikken kwam Rob in het veld voor Hein.

Iedereen was net iets scherper, daadkrachtiger, maar echt gevaarlijk worden voor de goal bleef lastig.

Aan het eind van de 2e helft waren de krachten wel op bij Haren en het was dat Geert Jan de bal nog regelmatig tegen wist te houden, zodat de stand dragelijk bleef.

Vlak voor tijd dan toch nog een corner voor Haren. De bal werd uitstekend voorgegeven. Harm Jan dacht: ach die bal kan er ook samen met de keeper in. En dat lukte uitstekend.
En de scheidsrechter deelde de mening van Harm Jan en keurde de goal goed. Uit de beelden blijkt ook dat dit een zuivere goal was ? (met dank aan Hans Oosterhuis)

De goal werd luidkeels gevierd door ons vaste supporters, Hans, Jeffrey Vrieling, Rob K., Paulien en Tjarda gevierd. Het gerucht gaat dat zelfs de tegenstander applaudisseerde ?.

Na afloop werd het ontbreken van de cappuccino en espresso duidelijk. Ondanks de naam speelt er geen enkele Italiaan in het team?.

Volgende week weer een nieuwe rond en we starten weer met 0-0.

PS. Voor de uitslag verwijs ik graag naar voetbal.nl